יום שלישי, 22 ביוני 2010

10 כללים לפיצוי

עשרת הכללים לצורך הגדלת פיצוי בגין נזקי גוף מחברות הביטוח

פעמים רבות נתקלתי במקרים בהם אנשים ניזוקו נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות אישיות, תאונות במקומות ציבוריים וכיו"ב.

נפגעים רבים אינן מודעים לזכויותיהם ו/או אינם יודעים כיצד למקסם את הפיצוי בגין הנזק, ומעדיפים לקבל את הפיצוי המיידי מחברת הביטוח (בדרך כלל סך של כמה אלפי שקלים) במקום להתעמת עימן בבתי המשפט.

לרוב, נפגעים אלו אינם מודעים כי בקבלת הפיצוי המוצע קיים סיכון כי הפגיעה טרם התגבשה ו/או לא נבדקה במלואה על ידי המומחים הרלבנטיים ולפיכך, במידה והנזק יחמיר עלולים הנפגעים למצוא עצמם בפני שוקת שבורה לאחר שחתמו על טופס ויתור על תביעות עתידיות ועתה הם ניצבים בפני תשלום הוצאות בגין טיפולים רפואיים, עזרה לזולת, אובדן השתכרות וכיו"ב.

להלן דוגמאות לחשיבות איסוף, תיעוד המידע והערכת סיכון:

אי תיעוד רפואי מקיף ומתמשך:

א' עברה תאונת דרכים בשנת 2006 נפגעה בפניה, בגבה ובראשה.

לא' נגרמו סיוטים כתוצאה מהתאונה , בעיה תדמיתית עקב פגיעה בשיניה, וכאבים מתמשכים בראשה ובגבה.

א' לא טיפלה בשיניה במשך תקופה ארוכה , לא התלוננה על כאבים בפני רופאים , ולא פנתה לבדיקות רפואיות בגין התאונה.

כשנתיים וחצי לאחר האירוע פנתה א' למספר רופאים והתלוננה על הנזקים. אולם, שעה שהגישה דרישת פיצוי לחברת הביטוח צרפה מסמכים בודדים וסירבה לצרף מסמכים אודות נזק פסיכולוגי שנגרם לה כתוצאה מהאירוע.

חברת הביטוח טענה כי אין לה אחריות לנזקים לאור התקופה הארוכה שבה לא נמצאו בתיקה כל מסמכים רפואיים המתעדים את תלונותיה בסמוך לאירוע ואף לאחריו.

במידה וא' היתה ניגשת לעו"ד בסמוך לקרות האירוע ומקבלת הכוונה נכונה, יכול והיתה מקבלת פיצוי ההולם את גודל הנזק.

הערכת סיכון:

ב' נפגע בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה. שנתיים לאחר האירוע ותוך כדי תיעוד רפואי אודות נזקי הנפגע , הוצע על ידי חברת הביטוח פיצוי אשר אינו הולם את מימדי הנזק.

לאחר שב' הגיע למשרדי להתייעצות על התיק גיליתי כי ב' לא הוכוון נכון על ידי עו"ד אשר טיפל בעניינו, וכן לא ביצע את מלוא הבדיקות הנדרשות לצורך בחינת היקף הנזק וגיבושו.

לאחר שב' עבר בהכוונתי בדיקות אצל מספר מומחים התגלה, כי לב' 30% נכות בגב, באוזניו ובתחום הנירולוגי.

במידה וב' היה בוחר לקבל את הפיצוי אשר הוצע לו , היה צפוי לעמוד בפני הוצאות רבות הכוללות טיפול רפואי יקר, עזרה לזולת, וצפי לירידה גדולה ברמת השכר ובהיקף העבודה, ללא כל אפשרות לקבלת פיצוי נוסף מחברת הביטוח.

לסיכום:

בכל מקרה לאחר פגיעה קיימת חשיבות מכרעת לתיעוד רפואי , בחינת התגבשות הנזק והתייעצות עם מומחה בטרם קבלת פיצויים על ידי חברת הביטוח.

להלן יובאו 10 כללים לצורך מקסום הפיצוי מול חברות הביטוח.

1. פניה מיידית למיון / רופא לצורך תיעוד הנזק הראשוני.

2. באם מדובר על תאונת עבודה יש להוציא תעודת ראשונית לנפגע.

3. במידת האפשר, תיעוד-צילום מקום האירוע בסמוך לפגיעה (העניין רלבנטי לתביעות גוף במקומות ציבוריים).

4. מומלץ לרשום זהות עדים לאירוע, במידה והיו כאלה.

5. לא להתעלם מהפניות רפואיות כגון פיזיותרפיה, צילומים, בדיקות, ולבצען עם קבלתן.

6. באם הנזק מתמשך יש להקפיד על תיעוד רפואי רציף, מקיף ועקבי לאורך זמן.

7. במידה והתחלת טיפול מול חברת הביטוח וקיים עדין נזק שלא התגבש במלואו יש להמשיך בטיפול רפואי, ובמידת הצורך להקפיא את המו"מ מול חברת הביטוח עד להתגבשות הנזק המלא.

8. באם נוצרה בעקבות האירוע הגבלה על יכולת העבודה חלקית ו/או מלאה יש לוודא כי ההגבלה מתועדת ושניתן לקשור אותה באופן ישיר לנזק שארע.

9. באם מדובר על נזק שארע באוטובוס יש לשמור על כרטיס הנסיעה, לתעד עדים כולל שמו ופרטיו המלאים של נהג האוטובוס, להגיש תלונה במשטרה.

10. לא לקבל כל פיצוי אשר מוצע על ידי חברת הביטוח לפני שהתייעצת עם עו"ד בדבר מלוא הזכויות, ולפני שווידאת שאכן הנזק נבדק, התגבש ואושר על ידי הרופאים במלואו.

המלצות:

במקרים בהם קיים סיכוי לנכות, יש לפנות למומחה רפואי בתחום הרלבנטי על מנת לקבל הערכה ראשונית לנכות צפויה.

*** אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ מקצועי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה