יום שלישי, 22 ביוני 2010

לא לפחד כלל מחברות הביטוח

כעו"ד מומחה המתעסק בתביעות ביטוח וכמרצה לענייני הביטוח במכללות שונות ברחבי הארץ, שמתי לתגובות שליליות רבות אשר חוזרות על עצמן על ידי המבוטחים ולפחד מסוים כל פעם שהם נתקלים בקשיים מול חברות הביטוח.

במהלך סיבוביי הן בבתי המשפט והן בהרצאות נתקלתי בטיעון שחוזר על עצמו רבות : הסיכוי שלי קטן מאוד מול חברות הביטוח הגדולות, אז איך אני יכול בכלל להצליח למשש את זכויותיי?

במהלך הזמן, הצלחתי להבין כי מה שנתפס אצלנו - ציבור המבוטחים, הוא התדמית שיצרה לעצמה חברת הביטוח כגדולה, חזקה ויש לה את הידע, הניסיון וחשוב מכל המשאבים לנצח אותנו.

מה עוד שמילון המושגים שחברות הביטוח משתמשות בו בפוליסות השונות מסבך אותנו, ואנו מעדיפים שלא להתמקד באותיות הקטנות ולא לשאול שאלות מיותרות את חברת הביטוח ו/או סוכן הביטוח במועד הרלבנטי, דבר אשר בעתיד עלול לעמוד לנו לרוצץ.

מנקודת מוצא זו , אנו כציבור מבוטחים יוצא מנקודת הנחה כי חברת הביטוח תמיד צודקת, מקבלים כמובן מאליו את הדרישות שלה או דחיית התביעה וחושבים כי היא לרוב תנצח בבית המשפט, ובמקרה שלא חבל על המשאבים – הכסף והזמן בניהול משפט כנגדה.

האמנם? מה שרבים מאיתנו לא יודעים הוא, כי במרבית המקרים, בתי משפט רואים בנו הצרכנים, אשר שמים את מיטב כספם בפוליסות הביטוח השונות, כצד אשר יש להגן עליו אל מול הנתבעת.

אסיים בסיפור קצר לצורך המחשה.

באחד התיקים הראשונים שבהם עסקתי, נגנב רכב של מבוטח מביתו.

מיד לאחר גניבת הרכב נטען על ידי חברת הביטוח, כי בידה ראיות לכך שהמבוטח פברק את הגניבה.

בינתיים, חברת הביטוח חייבה את המבוטח לעבור בדיקת פוליגרף, על אף שלא היה חייב להסכים לכך, על מנת לקצר את ההליכים לקבלת הפיצוי.

המבוטח נבדק בפוליגרף, בניגוד לעצת סוכן הביטוח, ויצא דובר שקר.

חברת הביטוח סירבה לשלם את הפיצוי, וגררה את המבוטח למשפט.

המבוטח לא התייאש, תבע את חברת הביטוח ובסופו של התהליך חברת הביטוח לא הצליחה להוכיח את כוונת המרמה לה טענה וכל שהיה בידה הוא, הבדיקה עצמה.

בית המשפט פסק לטובת המבוטח וחייב את הנתבעת בתשלום פיצויים ועוגמת נפש.

המסקנה- אסור לנו המבוטחים לפחד מחברות הביטוח, עלינו להלחם על זכויותינו ולא לקבל את אמרתם ככתובה בקודש.

בברכה,

אייל פייפר, עו"ד

הערות:

***

* מאמר זה הינו מאמר ראשון בסדרת מאמרים ובהם אביא טיפים כיצד להתמודד ולהבין את הפוליסות השונות , איך להילחם על הזכויות ולא לוותר בשעה שמקבלים מחברת הביטוח תשובה שלילית.

* תוכן האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה